Saka, ka datiem bez analīzes nav vērtības. Es šim apgalvojumam nevaru pilnībā piekrist. Vairākās praktiskās situācijās pierādijies, ja ir dati, tad ir no kā vadīties. Līdzīgi varētu teikt kokapstrādes darbnīcā par kādu materiālu. Jā, iespējams, materiāls, ko pēkšņi vari iegūt par izdevīgu cenu nav vajadzīgs tūliņ, tomēr nākošajā brīdī tas var būt “zelta” vērts. Ja ir iespējas to lēti uzglabāt un izmantot, kad vajadzēs, kādēļ to nedarīt? Vēl svarīgi ņemt vērā, ka ir jēga izvērtēt biznesa procesus – ne vien ražošanu vai tirdzniecību, bet visu kopumu. Vērtīga ir biznesa procesu analīze vadoties no pircēja sadarbības viedokļa. To var sadalīt posmos – pirms pirkuma, pirkuma laikā un pēc tā. Kas šajos laikos notiek un cik ļoti tas palīdz īstenot pircēja vēlmes un vajadzības? Ja iegūsim vairāk datu par notikumiem katrā no šiem posmiem, varēsim izmantot statistiku un saprast, vai rīkojamies lietderīgi vai tomēr varam kaut ko nedarīt, vai darīt ko citu viena vai otra procesa vietā. Uzdodiet vienmēr jautājumu pēc būtības, kāpēc šajā procesā darāt to, ko darāt. Ja atbildes nav, tad ir divi varianti – jums nav datu, līdz ar to atbildes vai šo procesu darīt patiesībā nevajag.