Skip to content

9. Meklējiet jaunus datus un jaunus produktus

Nedz gaļu nedz zivis nevajagot pārcept. Tāpat ir ar dārzeņiem un vārīšanu. Līdzīgi ir ar jauniem produktiem uzņēmumā – tos faktiski arī nevajag “pārcept”. Pie produkta strādājot un to attīstot gribas to padarīt vēl labāku, taču ir vērts uzdot sev jautājumu, vai to tiešām vajag? Vai pircējs to novērtēs un tas dos vērā ņemamu pienesumu? Iespējams vērtīgāk ir radīt nākošo produktu saistītu ar iepriekšējo, vai pilnīgi atšķirīgu, lai “visi vēži nav vienā kulītē”. Digitalizācijas loma šeit ir datu pieejamība, kas iepriekš nav bijusi. Šobrīd, kad pieejami atvērtie dati, dažādi biznesa inteliģences programmu risinājumi, kuros ērti apkopot datus un ieraudzīt saistības kā vēl nekad iepriekš arī bez augstākajām zināšanām, IT jomā paver jaunas iespējas dažādu jaunu ideju radīšanai. Aizvien pieaug arī interese no pašvaldības sniegt uzņēmējiem atbalstu, kur viens no veidiem ir datu sniegšana. Pašvaldības gan arī ir šī paša ceļa gājēji un nereti īsti nezina, kādi dati uzņēmējiem varētu būt noderīgi. Šī ir lieliska iespēja sadarbības stiprināšanai. Dodiet ziņu pašvaldībai, aicinot publicēt noteiktas datu kopas, kas uzņēmējiem varētu noderēt un meklējiet jaunas iespējas produktiem.